Θεραπευτικές Υπηρεσίες

Τα θεραπευτικά τμήματα, που υλοποιούνται από το κέντρο μας είναι:

  1. Λογοθεραπεία:
    Λογοθεραπεία είναι η επιστήμη των διαταραχών Λόγου - Φωνής - Ακοής - Ομιλίας και Επικοινωνίας και έχει στόχο την έρευνα, πρόληψη, διάγνωση και αντιμετώπιση όλων των διαταραχών λόγου, φωνής, ακοής, ομιλίας και επικοινωνίας στα παιδιά, τους έφηβους, τους ενήλικες και τους υπερήλικες. Οι αναπτυξιακές διαταραχές λόγου, εμφανίζονται στο 10% του γενικού πληθυσμού, ενώ το 60% των παιδιών με δυσκολίες στην ανάπτυξη του λόγου στην ηλικία των 5 ετών, παρουσίασαν προβλήματα ανάγνωσης, γραφής, ορθογραφίας και μαθηματικών στην ηλικία 9-11 ετών. Είναι σημαντικό οι κάθε είδους διαταραχές που μπορούν να προσβάλλουν το παιδί αλλά και τον ενήλικα, να μπορούν να προληφθούν ή έστω να αντιμετωπιστούν σε αρχικό στάδιο. Γι’ αυτό το λόγο είναι καλό ο γονιός να γνωρίζει έναν οδηγό με κάποια στάδια ανάπτυξης του λόγου, για τα πρώτα χρόνια ζωής του παιδιού τα οποία είναι και τα πιο σημαντικά. Οι υπηρεσίες που προσφέρει η λογοθεραπεία και παρέχονται από το κέντρο μας αφορούν τους εξής τομείς: Κατανόηση του λόγου, Εκφραστικός λόγος/επικοινωνία, Φωνολογία, Άρθρωση, Στοματοκινητικές δεξιότητες, Φωνή, Ροή της ομιλίας.

  2. Πρώιμη παρέμβαση:
    Πρόκειται για ένα θεραπευτικό πρόγραμμα που απευθύνεται σε παιδιά βρεφικής ή νηπιακής ηλικίας με αναπτυξιακή καθυστέρηση. Στο πρόγραμμα αυτό συμμετέχουν διάφορες ειδικότητες, όπως φυσικοθεραπευτές, εργοθεραπευτές, ειδικοί παιδαγωγοί, λογοθεραπευτές ή ειδικοί γυμναστές. Ο μηχανισμός της υποστήριξης του παιδιού που διαμορφώνεται από το συγκεκριμένο πρόγραμμα μπορεί να ενεργοποιηθεί ήδη αμέσως μετά τη γέννησή του! Αρκεί να έχει προηγηθεί σχετική διάγνωση παιδονευρολόγου. Το θεραπευτικό αυτό πρόγραμμα δίνει έμφαση στο να μάθουν οι γονείς να διευκολύνουν την ανάπτυξη των παιδιών τους με νέες δραστηριότητες, έχοντας πρώτα κατανοήσει τις ιδιαιτερότητές τους. Το γεγονός ότι το παιδί περνάει το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου του στο σπίτι με την οικογένεια καθιστά αναγκαία μια συνολική προσέγγιση της κατάστασης, με το θεραπευτικό πρόγραμμα να μη «χτίζεται» αποκλειστικά γύρω από το παιδί αλλά να «εμπλέκει» και τους γονείς του. Σ’ εκείνους είναι που δίνεται πρωταρχικός ρόλος, επειδή μόνο έτσι αυξάνονται οι πιθανότητες επιτυχίας της θεραπείας του μικρού. Οι γονείς, λοιπόν, είναι παρόντες, παίρνουν κατευθύνσεις και οδηγίες από τους ειδικούς, στην πραγματικότητα, δηλαδή, «εκπαιδεύονται». Ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες κάθε παιδιού και λαμβάνοντας υπόψη το σύνολο των προβλημάτων που έχει, ο βασικός στόχος είναι η βελτίωση σε όλους τους τομείς της ανάπτυξής του, δηλαδή:
    • στον αντιληπτικό, που ισοδυναμεί με τη νόηση (μνήμη, επεξεργασία πληροφοριών)
    • στο συναισθηματικό
    • στον κινητικό
    • στον επικοινωνιακό (ό,τι σχετίζεται με τον λόγο)

  3. Ειδικό Παιδαγωγικό - Μαθησιακό (σε παιδιά και εφήβους):
    Με τον όρο ειδικό παιδαγωγικό εννοούμε το εξατομικευμένο πρόγραμμα παιδαγωγικής παρέμβασης, όπου οι ειδικοί θεραπευτές (ειδικοί παιδαγωγοί, ψυχοπαιδαγωγοί, ψυχολόγοι) αξιολογούν τις ιδιαίτερες δυσκολίες και ελλείψεις του κάθε παιδιού και κατόπιν καταρτίζουν το κατάλληλο πρόγραμμα παιδαγωγικής παρέμβασης ανάλογα με τις ανάγκες του. Η παιδαγωγική παρέμβαση πραγματοποιείται επιλέγοντας μεθόδους διδασκαλίας και εκπαιδευτικό υλικό που είναι κατάλληλα προσαρμοσμένο στις ανάγκες του εκάστοτε παιδιού. Το ειδικό παιδαγωγικό απευθύνεται σε νήπια, παιδιά και εφήβους με:
    • Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες
    • Γενικές μαθησιακές δυσκολίες
    • Ανεπαρκή σχολική ετοιμότητα
    • Οριακό ή χαμηλό νοητικό δυναμικό
    • Ψυχοκινητική καθυστέρηση
    • Σύνδρομο Ελλειμματική Προσοχής ή/και Υπερκινητικότητα
    • Ειδικές Γλωσσικές Διαταραχές (π.χ. δυσπραξία)
    • Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές Αισθητηριακές αναπηρίες (όραση/ακοή)
    • Εγκεφαλική βλάβη και νευρολογικής φύσης προβλήματα
    • Αναπτυξιακή καθυστέρηση

  4. Συμβουλευτική γονέων

  5. Προγράμματα γενίκευσης, όπως προετοιμασία του παιδιού για το δημοτικό, θεραπευτική συνοδεία στο σχολείο και κατ’ οίκον μαθήματα

  6. Ψυχοπαιδαγωγική παρέμβαση