Θεραπευτικές Υπηρεσίες

Τα θεραπευτικά τμήματα, που υλοποιούνται από το κέντρο μας είναι:

  1. Λογοθεραπεία:
    Λογοθεραπεία είναι η επιστήμη των διαταραχών Λόγου - Φωνής - Ακοής - Ομιλίας και Επικοινωνίας και έχει στόχο την έρευνα, πρόληψη, διάγνωση και αντιμετώπιση όλων των διαταραχών λόγου, φωνής, ακοής, ομιλίας και επικοινωνίας στα παιδιά, τους έφηβους, τους ενήλικες και τους υπερήλικες. Οι αναπτυξιακές διαταραχές λόγου, εμφανίζονται στο 10% του γενικού πληθυσμού, ενώ το 60% των παιδιών με δυσκολίες στην ανάπτυξη του λόγου στην ηλικία των 5 ετών, παρουσίασαν προβλήματα ανάγνωσης, γραφής, ορθογραφίας και μαθηματικών στην ηλικία 9-11 ετών. Είναι σημαντικό οι κάθε είδους διαταραχές που μπορούν να προσβάλλουν το παιδί αλλά και τον ενήλικα, να μπορούν να προληφθούν ή έστω να αντιμετωπιστούν σε αρχικό στάδιο. Γι’ αυτό το λόγο είναι καλό ο γονιός να γνωρίζει έναν οδηγό με κάποια στάδια ανάπτυξης του λόγου, για τα πρώτα χρόνια ζωής του παιδιού τα οποία είναι και τα πιο σημαντικά. Οι υπηρεσίες που προσφέρει η λογοθεραπεία και παρέχονται από το κέντρο μας αφορούν τους εξής τομείς: Κατανόηση του λόγου, Εκφραστικός λόγος/επικοινωνία, Φωνολογία, Άρθρωση, Στοματοκινητικές δεξιότητες, Φωνή, Ροή της ομιλίας.

  2. Πρώιμη παρέμβαση:
    Πρόκειται για ένα θεραπευτικό πρόγραμμα που απευθύνεται σε παιδιά βρεφικής ή νηπιακής ηλικίας με αναπτυξιακή καθυστέρηση. Στο πρόγραμμα αυτό συμμετέχουν διάφορες ειδικότητες, όπως φυσικοθεραπευτές, εργοθεραπευτές, ειδικοί παιδαγωγοί, λογοθεραπευτές ή ειδικοί γυμναστές. Ο μηχανισμός της υποστήριξης του παιδιού που διαμορφώνεται από το συγκεκριμένο πρόγραμμα μπορεί να ενεργοποιηθεί ήδη αμέσως μετά τη γέννησή του! Αρκεί να έχει προηγηθεί σχετική διάγνωση παιδονευρολόγου. Το θεραπευτικό αυτό πρόγραμμα δίνει έμφαση στο να μάθουν οι γονείς να διευκολύνουν την ανάπτυξη των παιδιών τους με νέες δραστηριότητες, έχοντας πρώτα κατανοήσει τις ιδιαιτερότητές τους. Το γεγονός ότι το παιδί περνάει το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου του στο σπίτι με την οικογένεια καθιστά αναγκαία μια συνολική προσέγγιση της κατάστασης, με το θεραπευτικό πρόγραμμα να μη «χτίζεται» αποκλειστικά γύρω από το παιδί αλλά να «εμπλέκει» και τους γονείς του. Σ’ εκείνους είναι που δίνεται πρωταρχικός ρόλος, επειδή μόνο έτσι αυξάνονται οι πιθανότητες επιτυχίας της θεραπείας του μικρού. Οι γονείς, λοιπόν, είναι παρόντες, παίρνουν κατευθύνσεις και οδηγίες από τους ειδικούς, στην πραγματικότητα, δηλαδή, «εκπαιδεύονται». Ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες κάθε παιδιού και λαμβάνοντας υπόψη το σύνολο των προβλημάτων που έχει, ο βασικός στόχος είναι η βελτίωση σε όλους τους τομείς της ανάπτυξής του, δηλαδή:
    • στον αντιληπτικό, που ισοδυναμεί με τη νόηση (μνήμη, επεξεργασία πληροφοριών)
    • στο συναισθηματικό
    • στον κινητικό
    • στον επικοινωνιακό (ό,τι σχετίζεται με τον λόγο)

  3. Ειδικό Παιδαγωγικό - Μαθησιακό (σε παιδιά και εφήβους):
    Με τον όρο ειδικό παιδαγωγικό εννοούμε το εξατομικευμένο πρόγραμμα παιδαγωγικής παρέμβασης, όπου οι ειδικοί θεραπευτές (ειδικοί παιδαγωγοί, ψυχοπαιδαγωγοί, ψυχολόγοι) αξιολογούν τις ιδιαίτερες δυσκολίες και ελλείψεις του κάθε παιδιού και κατόπιν καταρτίζουν το κατάλληλο πρόγραμμα παιδαγωγικής παρέμβασης ανάλογα με τις ανάγκες του. Η παιδαγωγική παρέμβαση πραγματοποιείται επιλέγοντας μεθόδους διδασκαλίας και εκπαιδευτικό υλικό που είναι κατάλληλα προσαρμοσμένο στις ανάγκες του εκάστοτε παιδιού. Το ειδικό παιδαγωγικό απευθύνεται σε νήπια, παιδιά και εφήβους με:
    • Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες
    • Γενικές μαθησιακές δυσκολίες
    • Ανεπαρκή σχολική ετοιμότητα
    • Οριακό ή χαμηλό νοητικό δυναμικό
    • Ψυχοκινητική καθυστέρηση
    • Σύνδρομο Ελλειμματική Προσοχής ή/και Υπερκινητικότητα
    • Ειδικές Γλωσσικές Διαταραχές (π.χ. δυσπραξία)
    • Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές Αισθητηριακές αναπηρίες (όραση/ακοή)
    • Εγκεφαλική βλάβη και νευρολογικής φύσης προβλήματα
    • Αναπτυξιακή καθυστέρηση

  4. Συμβουλευτική γονέων

  5. Προγράμματα γενίκευσης, όπως προετοιμασία του παιδιού για το δημοτικό, θεραπευτική συνοδεία στο σχολείο και κατ’ οίκον μαθήματα

  6. Ψυχοπαιδαγωγική παρέμβαση

  7. Θεραπεία Ενηλίκων
    Πρόκειται για συνεδρίες ψυχολογικής υποστήριξης σε ενήλικες, οι οποίοι παρουσιάζουν συναισθηματικές δυσκολίες, καθώς επίσης και δυσκολίες διαχείρισης σε μια σειρά από σημαντικές πτυχές της ζωής (διαπροσωπικές σχέσεις, προσωπική ανάπτυξη και αυτοεκτίμηση, άγχος και ψυχοσωματικές εκδηλώσεις). Στόχος των συνεδριών είναι η αποτελεσματικότερη διαχείριση των δυσκολιών στο μέλλον.

  8. Θεραπεία Ζεύγους
    Πρόκειται για συνεδρίες, οι οποίες εστιάζουν στην προσέγγιση των δυσκολιών, που επηρεάζουν τη ποιότητα της σχέσης μεταξύ του ζευγαριού (συναισθηματική αποστασιοποίηση, απουσία κλίματος εμπιστοσύνης, έλλειψη κατανόησης και σεβασμού). Στόχος των συνεδριών είναι η ανάδυση των ενδοψυχικών προβλημάτων, που ταλαιπωρούν τον καθένα από τους δύο, καθώς επίσης και την ανακάλυψη της δυναμική της σχέσης, με σκοπό την άντληση ευχαρίστησης από τη κοινή ζωή..

  9. Θεραπεία Εφήβου
    Πρόκειται για ατομικές ή ομαδικές συνεδρίες, όπου ο έφηβος μπορεί να μιλήσει ανοιχτά για όλα όσα τον φοβίζουν ή τον προβληματίζουν (απορίες σε σχέση με τη σεξουαλικότητα και τη σεξουαλική ζωή, δυσκολία στην επιλογή του επαγγέλματος, αυξημένο άγχος τόσο σε σχέση με την ύπαρξή τους όσο και για το σχολείο και τις εξετάσεις, έντονα συναισθήματα μοναξιάς, απότομες αλλαγές στη διάθεση, αισθήματα βίας ή έντασης, ντροπή). Στόχος των συνεδριών είναι η ανάδυση όλων όσων φοβίζουν και προβληματίζουν τον έφηβο, με σκοπό να καταλάβουν πως μεταφράζονται όλες οι αλλαγές που βιώνουν στη ζωή τους.

  10. Υποστήριξη μέσα από το Διαδίκτυο (Συνεδρίες μέσω Skype)

    Πρόκειται για συνεδρίες με τη χρήση του Διαδικτύου, οι οποίες δίνουν τη δυνατότητα σε άτομα που δεν έχουν πρόσβαση στο χώρο μας, εξαιτίας ορισμένων παραγόντων που καθιστούν δύσκολη τη μετακίνηση τους, όπως είναι κινητικά προβλήματα ή η ζωή σε απομακρυσμένες περιοχές. Η διαδικτυακή υποστήριξη, η οποία προσφέρεται από εκπαιδευμένο ψυχολόγο του Κέντρου μας  αποτελεί μία διαδικασία ανάμεσα στο θεραπευτή και το θεραπευόμενο, η οποία διέπεται από τις αρχές του απορρήτου, ενώ είναι σημαντικό να αναφερθεί, ότι βασίζεται στις αρχές της ISMHO (International Society for Mental Health Online). Με αυτόν τον τρόπο επιτυγχάνεται ο εκμηδενισμός της απόστασης, η οποία πολλές φορές αποτελεί τροχοπέδη στην πρόσβαση του ανθρώπου σε υπηρεσίες ψυχικής υγείας.